ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ...

ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ Π Ο Τ Ε....ΟΛΗ Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟΧΑΜΕΝΟΥΣ ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΥΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΑΣ ΟΜΑΔΑΣ







Μ Π Α Μ Π Η

Κ Υ Π Ε Ζ Η







Π Α Ν Α Γ Ι Ω Τ Η


Τ Ζ Ο Υ Ν Α Ρ Α






Α Κ Η
Χ Α Τ Ζ Η Ν Α











































































































Σάββατο 12 Ιουνίου 2010

ΜΕΓΑΛΑ ΕΣΟΔΑ ΓΙΑ ΤΗ FIFA
Στις 11 Ιουνίου… αρχισε το ματς. Το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου της Ν. Αφρικής ανοίξε τις πύλες του, σε μία διοργάνωση που θα παρακολουθήσουν εκατοντάδες εκατ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, με τη στρογγυλή θεά να αποτελεί, πιθανώς, μία καλή διέξοδο στην κρίση. Ομως η ύφεση θα πλήξει και τη διοργάνωση της Ν. Αφρικής, με δεδομένο ότι οι ειδικοί εκτιμούν πως οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα –προκειμένου να παρακολουθήσουν τους αγώνες– δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τις 400.000. Από τη μία πλευρά, σαφώς η απόσταση για να «φθάσει» κάποιος επί νοτιοαφρικανικού εδάφους και από την άλλη το υψηλό κόστος του ταξιδιού, μάλλον θα αναγκάσουν αρκετούς να αρκεστούν στην παρακολούθηση των αγώνων από τηλεοπτικής οθόνης και όχι διά ζώσης. Στην οικονομική στενότητα ήρθαν να προστεθούν τα ρεπορτάζ για την αυξημένη εγκληματικότητα στη χώρα του Νέλσον Μαντέλα, καθώς και μια φήμη που αναπαράχθηκε από τα βρετανικά ταμπλόιντ περί επικείμενου μεγάλου σεισμού.

Πριν από λίγους μήνες το νοτιοαφρικανικό Yπουργείο Τουρισμού ήλπιζε να υποδεχτεί μισό εκατομμύριο επισκέπτες, τώρα όμως οι εκτιμήσεις του έχουν «προσγειωθεί» στις 200.000. Η σοβαρότητα της κατάστασης άρχισε να γίνεται σαφής στις αρχές Απριλίου, όταν η Match ακύρωσε ένα μεγάλο μέρος των κρατήσεών της στα νοτιοαφρικανικά ξενοδοχεία. Ακόμη και στο τουριστικό Κέιπ Τάουν ακυρώθηκε το 65% των δωματίων, – λίγες εβδομάδες προτού σφυρίξει την έναρξη του πρώτου αγώνα ο διαιτητής. Η South African Airlines (SAA), η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της χώρας, ακύρωσε με τη σειρά της το συμβόλαιο με τη Match, καθώς η FIFA επιβεβαίωσε μόλις 1.000 από τα αρχικά 45.000 εισιτήρια που είχε κλείσει.

Εάν, δε, η παραπάνω πρόβλεψη αποδειχθεί αληθινή, τότε θα πρόκειται για πλήγμα για τη διοργανώτρια χώρα, εάν σκεφθεί κάποιος ότι αυτοί που ταξίδεψαν στη Γερμανία το 2006 για το τότε Μουντιάλ έφθασαν στα 2 εκατομμύρια.

Την ίδια στιγμή οι εταιρίες πάσης φύσεως και –μάλιστα αρκετές εκ των αναδυόμενων αγορών– «βλέπουν» τη διοργάνωση ως μια καλή ευκαιρία να καθιερώσουν ακόμη περισσότερο το brand name τους αλλά και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Ιδιαίτερα οι εταιρίες ΜΜΕ δεν μπορούν να αγνοήσουν μια διοργάνωση που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του μισού πληθυσμού της Γης. Iσως γι'Α αυτό δεν δίστασαν να δεχθούν την αύξηση κατά 50% της τιμής των δικαιωμάτων μετάδοσης, σε σύγκριση με το προηγούμενο Παγκόσμιο Κύπελλο. Βάσει της εκτίμησης της εταιρίας Screen Digest η FIFA θα εισπράξει τουλάχιστον 2 δισ. δολάρια από τηλεοπτικά δικαιώματα. «Το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου είναι το μεγαλύτερο show της υφηλίου. Ομως το γεγονός ότι οι όμιλοι ΜΜΕ –κυρίως τηλεοπτικοί αλλά και ραδιοφωνικοί– μπορούν να πωλούν με σημαντικό "καπέλο" τον διαφημιστικό χρόνο δεν αποτελεί και εγγύηση ότι θα έχουν υψηλά κέρδη», τονίζει ο Βίνσετ Λέτανγκ, επικεφαλής ερευνών για τον κλάδο διαφήμισης της Screen Digest.

Aλλωστε υπάρχει και ένας μη «ελέγξιμος» παράγοντας, κυρίως για τα τηλεοπτικά δίκτυα που μεταδίδουν τους αγώνες: η πορεία της εθνικής ομάδας της χώρας στην οποία λειτουργούν. Για παράδειγμα, το γαλλικό δίκτυο TF1 αναμένεται ότι θα κερδίσει από 20 έως 30 εκατ. ευρώ λόγω διαφημίσεων, όμως εάν η Εθνική Γαλλίας δεν τα πάει και τόσο καλά, το ποσό αυτό μπορεί να υποχωρήσει και μάλιστα αισθητά. Ανάλογη «μοίρα» θα έχουν και οι ελπίδες του βρετανικού δικτύου ITV, το οποίο αναμένει έσοδα από διαφημίσεις 30 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Κυπέλλου. Εάν, όμως, η Εθνική Αγγλίας «σκοντάψει», τότε τα έσοδα θα υποχωρήσουν.

Και οι εταιρίες που είναι βασικοί χορηγοί της διοργάνωσης δέχθηκαν σημαντικό «καπέλο» στα χρήματα που έδωσαν στη FIFA, καθώς έφθασαν συνολικά στο ένα δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον Νάιτζελ Κουρί, επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ενωσης Χορηγών. Οι κλασικοί «εταίροι» της FIFA, δηλαδή Adidas, Coca-Cola, Emirates, Hyundai/Kia, Sony και Visa, έχουν πληρώσει έκαστη 100 εκατ. δολάρια. Η Coca-Cola ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια εκστρατεία για το Μουντιάλ της Ν. Αφρικής είναι η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιήσει ο όμιλος μέχρι στιγμής.

Μπορεί η FIFA να βλέπει τα έσοδά της να ενισχύονται λόγω της διοργάνωσης, αλλά δεν ισχύει και το ίδιο για την οικοδέσποινα Ν. Αφρική. Η μέχρι στιγμής εκτίμηση είναι ότι το κόστος για τη χώρα θα κυμανθεί μεταξύ 4 και 5 δισ. δολ. (περίπου 40 δισ. ραντ). Σύμφωνα με έκθεση Νοτιοαφρικανών και Βρετανών δημοσιογράφων και αναλυτών που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, οι φορολογούμενοι της χώρας θα κληθούν να πληρώσουν τουλάχιστον 2,4 δισ. δολάρια, τη στιγμή που ο αρχικός προϋπολογισμός έκανε λόγο για μόλις 310 εκατ. δολάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου